Verkstadshandbok

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
meckarmulle
Inlägg: 63
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 20:37:08
Bilmodell: Avensis verso
Årsmodell: 2004
PostOrt: 65593
Land (Country): sweden

Verkstadshandbok

Inlägg av meckarmulle »

Jag behöver få lite koll på elsystemet på vår Avensis Verso -04 så jag letade på nätet för att se om det går få napp på nått användbart. Hittade den här sidan: http://www.epcdepo.com/toyota-avensis-v ... rvice.html

Alltså en verkstadshandbok i elektroniskt format som verkar täcka det man behöver och lite till och till ett rimligt pris. Till Avensis Verso finns det ju inga vanliga verkstadshandböcker vad jag hittat.


Min fundering nu är om någon av er därute köpt en bok därifrån och om den är bra? är det värt pengarna eller finns det bättre dokumentation från något annat ställe?
meckarmulle
Inlägg: 63
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 20:37:08
Bilmodell: Avensis verso
Årsmodell: 2004
PostOrt: 65593
Land (Country): sweden

Re: Verkstadshandbok

Inlägg av meckarmulle »

Jag får väl svara själv på frågan :-)
Jag köpte boken som jag länkade till, 480 kronor och betalade med Paypal. Efter en dag kom en bekräftelse på köpet, efter ytterligare en dag kom länken till FTP servern så det var bara att tanka hem den och packa upp ZIP-filen.
Sen var det lite krångel att få en läsare att funka, det går bara med gamla Internet Explorer vad jag kan förstå men nu funkar det bra.
All information jag sökte finns där, boken är väldigt komplett. Det finns mycket bra felsökningsanvisningar och reparationsanvisningar.
Kort sagt, jag blev nöjd med den, har saknat en bok på den bilen under många år men nu finns den i min dator.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Verkstadshandbok

Inlägg av Glenn »

Är det toyotas egen information som nån rippat eller ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
meckarmulle
Inlägg: 63
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 20:37:08
Bilmodell: Avensis verso
Årsmodell: 2004
PostOrt: 65593
Land (Country): sweden

Re: Verkstadshandbok

Inlägg av meckarmulle »

Informationen är så detaljerad och bilderna påminner om de bilder jag sett från Toyota så det skulle inte förvåna mig om källan är Toyota. Men jag har svårt att tro att det skulle vara stulet, kikar man på deras hemsida där jag beställde boken, epcdepo.com så verkar de ganska stora, kändes väldigt seriöst och tryggt.
Skriv svar