Säkerhetsbälte Corolla -97?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
robelu
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 09 mar 2019, 13:17:51
Årsmodell: 0
PostOrt: 97342

Säkerhetsbälte Corolla -97?

Inlägg av robelu »

Den trogna Corollan, en kombi från -97, ska snart besiktas. Men säkerhetsbältet vänster bak har kraschat, det har rullat in sig och går inte att lura ut. Så jag tänkte försöka få tag på nytt eller begagnat bälte. Men det verkar stört omöjligt, bildelsbasen.se och motsvarigheterna i våra grannländer ger inga napp. Några förslag på hur jag kan få tag på ett bälte? Det vore ju fånigt att behöva skrota en bil pga av ett bälte!
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Säkerhetsbälte Corolla -97?

Inlägg av cheetah1 »

Skrotarna får inte sälja begagnade bälten, så min rekommendation är att du hör med Toyota om dom kan leta fram ett till dig.
robelu
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 09 mar 2019, 13:17:51
Årsmodell: 0
PostOrt: 97342

Re: Säkerhetsbälte Corolla -97?

Inlägg av robelu »

Hos lokala Toyota-verkstaden sa de att det inte gick att få tag på nya överhuvudtaget, rekommendationen blev att kolla bildelsbasen.se. Och nog finns det säkerhetsbälten där, men det är inte rätt modell.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Säkerhetsbälte Corolla -97?

Inlägg av cheetah1 »

Skriv svar