Airbag i passagerarstol corolla

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Croner
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 11 nov 2018, 09:03:17
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Eskilstuna

Airbag i passagerarstol corolla

Inlägg av Croner »

Jag har precis skaffat en Corolla som andrabil. Tyvärr går det inte att fälla ryggstödet fullt ut mot golvet under baksätet. Något jag skulle vilja ha möjlighet till, tyvärr inte möjlighet att bygga om konstruktionen på stolen. Däremot är jag inne på att ta ur stolen när jag ska lasta det jag vill när jag ska iväg på träning / tävling.
Det sitter ju airbag i stolen, är det någon som vet vilket motstånd det ska vara för att ersätta den? Jag mätte och fick det till 1ohm, jag har googlat lite och det lägsta som säljs verkar vara 2 ohm. Jag har tänkt att lösa detta själv då jag har motstånd av alla modeller och en kontakt kan jag lösa. Jag vill gärna få bekräftat vilket motstånd det ska vara bara. Tack på förhand.