TPMS - finns det något verktyg för att hantera detta själv

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Muda
Inlägg: 182
Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Re: TPMS - finns det något verktyg för att hantera detta själv

Inlägg av Muda »

ikuo_kemo skrev: mån 14 jan 2019, 09:39:06 Vad jag förstår är väll Techstream toyotas egenutvecklade programvara och är den officiella programvaran som används?

Vad jag vet finns det lite (kanske inte helt toyota sanktionerat) lösningar för att få det billigt.
Har en sådan mini-VCI sak från kina, som jag gav runt 100kr för (samt 75kr extra pga. snasenord), saknar dock windows laptop för att testa.


Korrekt! Techstream kan ”manuellt” föra in TPWS sensorer (man måste fortfarande komma åt ID-koden, står förvisso på sensorn men denna är på insidan av fälgen). Toyota rekommenderar sina verkstäder att använda ATEQ’s verktyg.

Sist jag kollade på VT-56 så kostade den 13.000:- ex moms...
Skriv svar