Dimbakljus och dragkontakt

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
johnsauce
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 30 sep 2018, 21:05:56
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2004
PostOrt: Bålsta

Dimbakljus och dragkontakt

Inlägg av johnsauce »

Tjo!

Försöker fixa dimbakljus på min Corolla -04 och har kollat säkringar och bytt lampa...no luck. Efter att ha kollat här såg jag att det kan röra sig om glapp i dragkontakten? Vet någon om det räcker att byta enbart stickdosan - https://www.biltema.se/bil---mc/lasta-o ... 2000016516 ?

Tack på förhand
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Dimbakljus och dragkontakt

Inlägg av cheetah1 »

Jag råkade ut för samma problem på min Subaru. Den lilla kontakten i uttaget var böjd bortom räddning, så vad jag gjorde var att jag helt enkelt byglade trådarna utanför uttaget, inne i skuffen. Dimbakljuset funkar igen, men det släcks inte när man kopplar på släp. Må så vara. 1. Det är ovanligt att jag kör med släp. 2. Det är ännu ovanligare att jag tänder dimbakljuset (men när man behöver det är det jävligt bra att ha). 3. Att båda skulle inträffa samtidigt är så osannolikt att det nog är större chans att ta hem drömvinsten på Lotto...
Skriv svar