Avensis tar in lite vatten bagagen

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
higgis92
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 07:54:39
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: Bor
Land (Country): Sverig

Avensis tar in lite vatten bagagen

Inlägg av higgis92 »

Har en Avensis -09som läcker in lite vatten i bagagen . Har haft inne den för reparation bla av detta men verkstaden har inte fått det 100 tätt dom vet inte var det kommer in, (anledningen till att dom inte fått det 100 är att tiden tog slut var en annan firma som betalade detta var en extra sak dom försökte hjälpa mig med. )

Jag har testat att riva ner inredningen och det verka som det kommer in vatten och rinner på insidan av den bakre stolpen, det är lagt någon form av tätningsmassa runt skruvarna till gasfjädern samt runt gångjärnen till luckan. jag upplever att det kommer in mer/lättare om jag stänger luckan. just nu droppar det in .

Har ni några tips på var det kan komma in.
Senast redigerad av higgis92 den tor 16 aug 2018, 06:41:05, redigerad totalt 1 gånger.
higgis92
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 07:54:39
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: Bor
Land (Country): Sverig

Re: Avensis tar in lite vatten bagagen

Inlägg av higgis92 »

Bild

Bild

Bild

Bild

Provade igår att lägga "silikon" längs listen ner till baklyktan kom inte åt där inne samt la runt fästena för gasfjäderna, men efter att jag provade igen så kom det in vatten ändå :evil: :evil: :evil: .

Hur sitter baklyktorna fast? är det svårt att plocka bort? Fundera på om jag ska plocka bort och se om jag kan täta något där.

Sticker jag in fingrarna i stolparna där jag kommer åt så kan jag inte känna något vatten därför börja jag misstänka lyktorna.
Skriv svar