Vilket hjullager till min rav4

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Joeeriksson87
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 27 jul 2018, 11:31:18
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2002
PostOrt: Bollnäs

Vilket hjullager till min rav4

Inlägg av Joeeriksson87 »

Hej alla !
Beställde nyligen ett nytt hjullager bak ifrån Tyskland och nej jag tog definitivt inte det billigaste alternativet, dock ser jag nu att jag kan ha beställt fel.
Allting stämde när jag beställde men undrar om jag valde fel när jag valde hjullager sats med ABS, för hjullagret jag har fått nu har inte ett genomgående hål genom hela lagret vilket jag ser på min rav4 bak att det troligtvis måste ha då det sitter en mutter med saxsprint där.
Mitt regnummer är TOE471 och är rätt säker på att det är en 2002 årsmodell.

Vilket lager ska jag ha och varför ? Vill gärna lära mig mer så man slipper fundera så mycket i framtiden och kan byta saker själv.

Vh Joe
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Vilket hjullager till min rav4

Inlägg av cheetah1 »

Så ska det se ut:
VKBA 6824.JPG
VKBA 6824.JPG (28.7 KiB) Visad 1883 gånger
Joeeriksson87
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 27 jul 2018, 11:31:18
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2002
PostOrt: Bollnäs

Re: Vilket hjullager till min rav4

Inlägg av Joeeriksson87 »

Okay, hur fungerar det med abs på min bil då eftersom jag hörde den gå igång några gånger i vintras när man bromsa ?
Får iaf returnera och beställa rätt denna gång.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Vilket hjullager till min rav4

Inlägg av cheetah1 »

Ja, det ser ju onekligen inte ut att sitta nån ABS-ring på själva lagret. Kan det sitta i bromsskivan kanske?
Skriv svar