Kyla kupen

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Prockey
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 22 jul 2018, 12:33:36
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008
PostOrt: Västervik

Kyla kupen

Inlägg av Prockey »

Tjena hoppas någon kan hjälpa mej i dessa varma tider.
Gäller en avensis 08
det kommer bara kalluft på passagerarsidan, förarsidan händer det inte mkt med fast jag ställer ner på lo.
Någon som har en ide??
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Kyla kupen

Inlägg av cheetah1 »

Har för mig att det inte är ett helt ovanligt fel, tycker mig ha läst om folk som haft liknande problem förut. Orsaken brukar då vara att någon spjällmotor under instrumentpanelen antingen har slutat fungera eller har hoppat ur sitt läge.

Så det är bara att odla de där 7 extra lederna i ryggen som krävs för att komma inunder och se efter vad det är som inte funkar.
MScME
Inlägg: 136
Blev medlem: mån 30 maj 2016, 08:36:05
Bilmodell: Celica GT-FOUR
Årsmodell: 1995
PostOrt: Stockholm

Re: Kyla kupen

Inlägg av MScME »

Kan inte annat än att instämma med föregående talare, säkerligen någon linjemotor till spjället som sagt upp sig. Alternativt ett mekaniskt kärv om du har tur, men oavsett är det som sagt ett elände att komma åt och felsöka dessvärre. HVAC är inget biltillverkare lägger krut på att kunna fixa, fit for life vanligen...
6 gen Celica, kör allt med fyrhjulsdrift.

Nuvarande vagnpark:
Toyota Celica GT-FOUR ST205
Audi S5
BMW M550i Xdrive
Audi S8 Plus
Skriv svar