Dieselläckage Corolla Verso 08

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Grebojohan
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 14 jul 2018, 13:14:31
Bilmodell: Corolla verso
Årsmodell: 8
PostOrt: Linköping
Land (Country): Östergötlands län

Dieselläckage Corolla Verso 08

Inlägg av Grebojohan »

Fick anmärkningar på bes att tanken läckte lite diesel, verkade komma från övre delen av tanken som man enl bes.killen kom åt inifrån bilen. Hur gör jag för att komma åt, måste stolarna bort? Hur får jag bort dom?
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Dieselläckage Corolla Verso 08

Inlägg av Inf3cted »

Det finns nog en lucka under sätet. Om du fäller fram sätet bak så borde du se den :)
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Dieselläckage Corolla Verso 08

Inlägg av cheetah1 »

Ja, förutsatt att det går att fälla upp baksätet (inte alla bilar det går på) brukar man typ fälla en tygflik på ena hållet och en isoleringsflik åt andra hållet och sen är toppen på tankarmaturen där. Måste man lossa sätet på nåt annat sätt vet jag inte hur man gör på just din bil, men jag kan tänka mig att det inte borde vara så svårt att hitta var skruvarna sitter.
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Dieselläckage Corolla Verso 08

Inlägg av Inf3cted »

Det brukar vara smidigt. Det som låter lite skumt är att det börjat läcka bara sådär. Om det är någon slang eller vad det nu kan vara då?
Skriv svar