Bensintank Supra MK3

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
AvP
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 17 jun 2018, 00:51:31
Bilmodell: Supra MK3
Årsmodell: 1989
PostOrt: 431 59

Bensintank Supra MK3

Inlägg av AvP »

Hej,

Ny på forumet här :)
Visade sig att min bensintank läcker, och har desperat letat runt i stort sett överallt på nätet efter en ny, men utan resultat.
Är det någon som vet vart man kan hitta en, eller kanske vet någon som restaurerar en gammal?
Befinner mig i Göteborgsområdet.

Tack på förhand :)
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Bensintank Supra MK3

Inlägg av Inf3cted »

Egentligen så kan vem som helst som kan svetsa nog hjälpa dej. Om dom vet vad dom gör :) tanken måste ju tömmas osv osv :)
AvP
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 17 jun 2018, 00:51:31
Bilmodell: Supra MK3
Årsmodell: 1989
PostOrt: 431 59

Re: Bensintank Supra MK3

Inlägg av AvP »

Tack för svaret, jag får leta vidare :)
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Bensintank Supra MK3

Inlägg av Inf3cted »

Blev inte mycket till svar :) hur ser det ut på skrotarna?
AvP
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 17 jun 2018, 00:51:31
Bilmodell: Supra MK3
Årsmodell: 1989
PostOrt: 431 59

Re: Bensintank Supra MK3

Inlägg av AvP »

Hehe! Nä men man får vara tacksam för att någon tar sig tid att svara ändå :) Har kikat runt på ett par skrotar utan resultat. Min är ändå relativt fräsch, förutom vid partiet vid däckstänket där det har gått ett litet hål. Har även nosat upp en som tror att han kan laga den, ska lämna in den till honom i början på nästa vecka så får vi se hur det går :)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Bensintank Supra MK3

Inlägg av Glenn »

Inf3cted skrev: tis 19 jun 2018, 05:44:05 Egentligen så kan vem som helst som kan svetsa nog hjälpa dej. Om dom vet vad dom gör :) tanken måste ju tömmas osv osv :)
Brukar inte vara helt lätt att laga bensintankar, lite beroende på hur och var dom läcker.

Jag skulle inte säga att vem som helst som kan svetsa kan göra det bra.


Personligen tycker jag ofta det är enklare att mjuklöda, men även det kräver ju tömning och vädring av tank osv.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Bensintank Supra MK3

Inlägg av Inf3cted »

Jo det är sant :) menar ju såklart någon som kan svetsa tankar 👍🏻 :)
Skriv svar