kontrollera relä/säkring AC Toyota -09

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
higgis92
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 07:54:39
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: Bor
Land (Country): Sverig

kontrollera relä/säkring AC Toyota -09

Inlägg av higgis92 »

Hej
Har en Avensis -09(t27) där ac inte vill blåsa in kallt. Min första tanke är att det behövs fyllas på gas, men tänkte först kolla säkring/relä till magnetkoplingen men kan inte hitta var denna sitter har kollat i säkringslådan i motorrummet.

Provade att googla men hittar inget de jag få fram är på modellen innan.

Den ska tidigare hett något med MG CLT
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: kontrollera relä/säkring AC Toyota -09

Inlägg av cheetah1 »

Finns ju (oftast) en säkringslåda vid vänster knä på förarplatsen också, kanske där?

Meeen, i 99 fall av 100 när AC:n lägger av så är det för att det är slut på gas, antingen av naturliga orsaker (småläckage över tid) eller för att det har ärgat/slagit ett hål i kondensorn framme framför kylaren.

I det sista fallet kan det vara nåt dylikt fel, alternativt skuren kompressor eller liknande.
higgis92
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 07:54:39
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: Bor
Land (Country): Sverig

Re: kontrollera relä/säkring AC Toyota -09

Inlägg av higgis92 »

Hittade dom senare på kvällen,men hittar inget bra schema om vilken säkring relä som går till vad.
Misstänker med gasen men billigast att börja i denna änden.

Uppdatera
Hittade denna http://knigaproavto.ru/shemy/en/toyota/ ... agram.html men jag får inte säkringarna att stämma när jag gjorde en snabb koll på några olika.

Bild

Bild
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: kontrollera relä/säkring AC Toyota -09

Inlägg av cheetah1 »

En bit ner:
5 ECU-B2 10 Smart entry & start system, air conditioning system, power windows, power seat
Skriv svar