Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Msevl
Inlägg: 127
Blev medlem: lör 07 jan 2012, 21:26:38
Bilmodell: Corolla verso
Årsmodell: 2006
PostOrt: Göteborg

Re: Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Inlägg av Msevl »

Corolla verso 06

Bromsarna var bra men det kan vara handbromsen som tar i lite för den får gå väldigt högt.
Han sa att det e oftast inget man byter utan putsar upp.
Bromsen var bra igår. Han kollade genom att bromsa.inga konstigheter .när jag körde hem hörde jag inte nåt heller.Han såg att allt var bytt som det skulle o det kan vara lite skit som tar i eller handbromsen .
Jag var med under hela processen igår.
Litar inte på verkstäder nuför. Men han verkade bra. O han kunde svenska.kunde inte den sista
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Inlägg av Inf3cted »

Bara kör på :) du behöver inte vara så orolig :) för det mesta hörs det verkligen om något inte står rätt till :) och är allt bra så är det ju. Förstår att du har svårt att lita på verkstäder. Jobbar själv på en liten. Och det är ofta folk säger samma sak. Dock inte om oss :)
Användarens profilbild
Msevl
Inlägg: 127
Blev medlem: lör 07 jan 2012, 21:26:38
Bilmodell: Corolla verso
Årsmodell: 2006
PostOrt: Göteborg

Re: Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Inlägg av Msevl »

Små verkstäder har aldrig svikit mig..bara stora.
Ganska klassiskt.nu har tyvärr mina 2 mekaniker gått i pension sen länge o jag har hittils inte hittat en mini verkstad..det e det jag vill ha..en egen personlig go gubbe som man kan lita på
Men tack för allt stöd !!!!!! :D :clap:
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Inlägg av Inf3cted »

Du är välkommen till oss. Ca 20 mil bara 😂
Användarens profilbild
Msevl
Inlägg: 127
Blev medlem: lör 07 jan 2012, 21:26:38
Bilmodell: Corolla verso
Årsmodell: 2006
PostOrt: Göteborg

Re: Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Inlägg av Msevl »

Haha...tusen tack! Men jag är glad nu.kört ca 200km .inga krångel alls.
Förutom en sak jag glömde nämna.efter batteri bytet..när man står vid stopp ljus sjunker varvet ner lite o bilen skakar pytte lite.som att den ska dö men ändå inte.
Killen som kollade igenom bilen sa att kabeln mot minus inte satt så bra.lite löst .antar det beror på det.han skruvade dock aldrig åt det o jag gör det inte.
Men vilken skillnad ändå.även när jag köpte bilen kunde jag få trycka på start knappen några extra gånger för att få start på bilen.antog det var normalt.nu har jag aldrig behövt göra det fler gånger än en
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Inlägg av cheetah1 »

Vad var det för motor? 2,0-motorn, 1AZ-FSE, kan vara lite morrig på tomgång. Våran är det ibland.
Går den så lågt att den vill stanna kan det vara läge att göra rent spjällhuset/tomgångsmotorn. Det har varit ett återkommande fenomen på Toyota sen dom började med insprutning på 80-talet.

Och att dra åt minuspolen lite är helt ofarligt, givet att det sitter ett polskydd på pluspolen. Det enda du kan komma åt med verktyget är andra grejer med samma potential, så inget kan hända. En vanlig fast 10-mm nyckel är allt som behövs. Och man behöver inte dra hysteriskt hårt, bara så att polskon sitter fast och inte kan skaka loss.

Och nej, det är inte det som påverkar tomgången. Börjar det glappa där kommer du få helt andra betydligt märkligare problem.
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Dött batteri, 60vs 62 ah.SKILLNAD?

Inlägg av Inf3cted »

Tomgången kan vara lite jobbig innan bilen ”ställt in sig” efter man lossat batteriet. Min Toyota går med ner o ”morrar” lite på tomgången. Har kommit fram till att det är acn
Som gör det :) rengöra spjällhus är med ett alternativ. Dock skulle jag påstå att man behöver lite vana vid att skruva själv för det :)
Skriv svar