Avensis 2004 2.0L startar inte

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Avensis 2004 2.0L startar inte *LÖST*

Inlägg av Inf3cted »

Jaha. Bilar är ju väldigt märkliga minst sagt.
Efter antal felsökningar och letande och malande på motorn. Tog ju som väntat batteriet slut.. slängde det på laddning.. tillbaka i bilen..
Och den startade utan problem.. så gissar på att startspärren fått något fnatt. Men att de fixade sej med en norsk reset :)
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Avensis 2004 2.0L startar inte

Inlägg av Bempa »

:lol: Härligt att den bara fungerade igen, på ett vis skönt att slippa slänga ut pengar och reparera. Men samtidigt så får man en känsla av att det är svårt att lita på bilen när dom helt plötsligt självreparerar sig
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Avensis 2004 2.0L startar inte

Inlägg av Neblade »

Bempa skrev: ons 28 mar 2018, 08:47:54 :lol: Härligt att den bara fungerade igen, på ett vis skönt att slippa slänga ut pengar och reparera. Men samtidigt så får man en känsla av att det är svårt att lita på bilen när dom helt plötsligt självreparerar sig
vilket gör att jag ändå skulle misstänka batteriet eller dålig jordning. Men bara hålla tummen! :thumbup:
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
TeemuH
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 25 jun 2013, 18:13:52
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2016
PostOrt: Gislaved
Land (Country): Sweden

Re: Avensis 2004 2.0L startar inte

Inlägg av TeemuH »

När min bränslepump la av o fungera så hade jag samma dilemma innan jag kom fram till att det var den. Den började krångla till en början o inte starta ibland o när ja väl skulle till macken men den så funkade den o nästa dag inte så körde också slut på batteriet efter många försök.

Så kolla pumpen som sitter under säterna i baksätet nästa gång om bilen krånglar. bara ett tips =)
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Avensis 2004 2.0L startar inte

Inlägg av Inf3cted »

Mycket riktigt. Den hade inte självlagat sej :) lämnade ungarna på dagis sen va det dags igen. Startgas och 1 timme och 45 min senare hoppade den igång. Bränslepumpen låter väldigt konstigt. Så är nog den iaf 😂 men tack för hjälpen :) återkommer när det är helt löst så att folk vet vad som händer :D
Skriv svar