Svankjustering fastnat Avensis 2010

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
widde2
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 17 mar 2018, 08:50:58
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: Öjebyn

Svankjustering fastnat Avensis 2010

Inlägg av widde2 »

I förarsätet på min Avensis från 2010 finns en elektrisk justering av svanken. Denna har fastnat i sitt yttersta läge och det går inte att justera längre. Jag hör att motorn går när man kör åt ett håll på brytaren men dött åt andra. Testat att koppla loss batteriet men det gjorde ingen skillnad. Är det någon som har varit med om detta och kan komma med något tips.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Svankjustering fastnat Avensis 2010

Inlägg av Glenn »

Rent spontant låter det som att det är switchen som strular om det bara funkar åt ena hållet.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Svankjustering fastnat Avensis 2010

Inlägg av Inf3cted »

Testa att koppla på en 2 vägs switch av något slag. Så vet du om det är den :)
johan44
Inlägg: 116
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 13:23:46
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: bromma
Land (Country): sverige

Re: Svankjustering fastnat Avensis 2010

Inlägg av johan44 »

Det är väl en luftpump som blåser upp en kudde och så finns det en ventil som släpper ut luft. Så risk att ventilen hängt sig tänker jag.
Skriv svar