Akebono eller bosch bromsar Auris 2012

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

Akebono eller bosch bromsar Auris 2012

Inlägg av Eke »

Tänkte byta skivor och belägg på bilen och när jag kollar så finns det tydligen 2 att välja på antingen Akebono eller Bosch bromssystem... Nån som vet vilket system jag har?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Akebono eller bosch bromsar Auris 2012

Inlägg av Glenn »

Gissningsvis beror det på om den är monterad i europa eller japan ?

Men det borde gå att se i EPC oavsett.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

Re: Akebono eller bosch bromsar Auris 2012

Inlägg av Eke »

Europa tillverkad och bosch bromsar har jag kommit fram till nu.
Jämfört lite priser och plockar man från Tyskland blir det mkt mkt billigare... Skivor och belägg runt om inkl frakt 1260kr.... Toyota original ca 3400kr och Mekonomen ca 3900kr.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Akebono eller bosch bromsar Auris 2012

Inlägg av Glenn »

Ja, sånt brukar bli mycket billigare från tyskland, jämför gärna mellkan några olika tyska handlare också, och om du använder autodoc exempelvis, ha is i magen och vänta in en "X% rabatt" eller "Fri frakt idag", man kan även chatta med deras kundtjänst och fråga om nåt så brukar dom bjuda på rabatt, det funkar nästan varje gång.

Köpte skivor och belägg till skruttsaaben från tyskland för 1.5 år sen, ganska precis halva priset mot biltema, och grejerna levererades på tre dagar.

Beställde även brembobelägg till en annan bil, kostade en tredjedel av billigaste jag hittade i sverige, när jag beställde fick jag en varning att "Detta är en beställningsvara och det tar 1 vecka extra att leverera", strunt samma för mej tänkte jag och beställde, tre dagar senare står likförbannat DHL där med ett paket :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

Re: Akebono eller bosch bromsar Auris 2012

Inlägg av Eke »

Japp beställde från Autodoc och fick grejerna levererade till dörren idag... Beställde Ons kväll förra veckan.
Otroligt att det kan va så billigt.
Allt såg jätte bra ut sen får man väl se kvalité...
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Akebono eller bosch bromsar Auris 2012

Inlägg av Inf3cted »

Min erfarenhet av delar från Tyskland är att dom är minst samma kvalite som mekonomens.. men billigare än Biltemas :)
Skriv svar