Det beror dock på bil, eller snarare komnstruktion av bromsar, på vissa bilar måste du ha bromssköldarna, på vissa inte.Micke2 skrev: ↑fre 09 feb 2018, 17:36:12 Kolla då också bromssköldarna samtidigt.
Jag fick personligen ut och bryta loss en totalt sönderrostad bromssköld efter vägen, då det blev ett fruktansvärt skrapande i motorvägsfart för två år sen ungefär.
Skulle väl ha satt dit nya, men vi kör nu helt utan bak, och det är inget problem med bilprovningen.
kan vara löjligt dyra dom där också, beroende på bil..
Man kan ju fråga sej varför alla tillverkare ENVISAS med att göra aluplåtar som man skruvar fast med stålskruv, det är ju som att be om att plåten ska oxidera bort runt skruvarna, vet inte hur många bilar man fått åtgärda det där på.. aluplåt kan väl vara vettigt, men då får man ju sätta fast den galvaniskt skiljt från stål..Värmeskölden till avgasröret ramlade ner på kardanaxelns bakre knut förra vintern.
Det blev oväsen ska du veta. Med fyra "skrammel" per kardan-varv levde den Dantes femte ring av inferno trots 10km/h.!
Jag fick tillverka nya fästhörn i ny plåt till värmeplåten som jag sen skruvade dit med genomgående skruv i frisk del av värmeplåten.
Sen fick jag också borra ur gamla skruvarna i bensintankflänsen där värmeplåten så ogenomtänkt är fastskruvad. Släppte INTE!
Nu går den tyst igen.
I övrigt håller jag med om att byt båda fjädrarna, du kommer att ångra dej annars.