Dieselvärmare

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
rogganl
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 30 jan 2018, 20:58:23
Årsmodell: 0
PostOrt: 62379

Dieselvärmare

Inlägg av rogganl »

Jag har en Toyota yaris årm 10 som värmaren slutat fungerat lampan lyser på knappen, säkringen hel. Finns det något relä någon stans eller vad kan det vara för fel.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Dieselvärmare

Inlägg av Bempa »

rogganl skrev:Jag har en Toyota yaris årm 10 som värmaren slutat fungerat lampan lyser på knappen, säkringen hel. Finns det något relä någon stans eller vad kan det vara för fel.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Det finns en del olika saker det kan vara fel på, det bästa är om du får någon att läsa ur felkoder på värmaren. Så man får en startpunkt i felsökningen
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
rogganl
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 30 jan 2018, 20:58:23
Årsmodell: 0
PostOrt: 62379

Re: Dieselvärmare

Inlägg av rogganl »

Bempa skrev:
rogganl skrev:Jag har en Toyota yaris årm 10 som värmaren slutat fungerat lampan lyser på knappen, säkringen hel. Finns det något relä någon stans eller vad kan det vara för fel.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Det finns en del olika saker det kan vara fel på, det bästa är om du får någon att läsa ur felkoder på värmaren. Så man får en startpunkt i felsökningen
Menar du bilens obd uttag. Eller har värmaren en egen.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Dieselvärmare

Inlägg av Bempa »

Osäker på om just din bil har så man kan läsa värmaren genom bilens obd-uttag, men på min Avensis 2006 så kan man det inte utan man få skarva på sig nere på värmarens kontakt och läsa felkoder med ett eget eberspächer diagnosinstrument
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Skriv svar