Askkopp

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Picko
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 06 okt 2013, 09:27:33
PostOrt: Rönninge

Askkopp

Inlägg av Picko »

Hur får jag loss askkoppen på en Avensis 2010? Ett plastkort, typ kreditkort, låg i askkoppen och gled in bakom askkoppen, så nu går den inte att stänga. Om jag bänder på sidorna av askkoppen lossnar den något, men den går inte att få loss. I alla fall inte utan större våld// Picko
Inf3cted
Inlägg: 199
Blev medlem: fre 12 maj 2017, 11:05:03
Bilmodell: Avensis 04 2.0
Årsmodell: 4
PostOrt: Vetlanda
Land (Country): Sverige

Re: Askkopp

Inlägg av Inf3cted »

Är det inte en liten metall skena längst upp vid askkoppen du kan trycka ner för att sen dra ut askkoppen? :)
Picko
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 06 okt 2013, 09:27:33
PostOrt: Rönninge

Re: Askkopp

Inlägg av Picko »

Hej och tack,men det är en enhet med tändare som "sitter fast". Själva askkoppen går att ta ut som en insats. Jag ser att enheten sitter på en tapp på
vänster och höger sida och om jag bänder med ett verktyg går den att dra ut några mm, men sedan verkar det stopp. Och på höger sida sitter det även en fjäder runt axeln.
Skriv svar