Automatlåda

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Verso72
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 20 okt 2017, 16:48:40
Bilmodell: Avensis verso
Årsmodell: 3
PostOrt: Varberg

Automatlåda

Inlägg av Verso72 »

Hej
Jag har en Toyota avensis m verso 03 som har stått i ca 3 år. När jag ställde bilen så funka lådan perfekt men nu så växlar den varken upp el ner känns som den bara går på 3:an även när jag lägger i lågvöxel
Jag har bytt olja men det hjälpte inte
Någon sa att det finns något felsäkert läge kan det stämma ??

Tacksam för tips ider och förslag på åtgärder
meckarmulle
Inlägg: 63
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 20:37:08
Bilmodell: Avensis verso
Årsmodell: 2004
PostOrt: 65593
Land (Country): sweden

Re: Automatlåda

Inlägg av meckarmulle »

Försökte hitta en gammaltråd som jag drog igång för några år sedan men hittar den inte. Hursomhelst så hade jag ett märkligt fel på min automatlåda på en Avensis Verso -03, jag bytte låda som kostade mig 10 000:- med det var inget fel på gamla lådan visade det sig. Det var lödfel i ECU:n, jag lödde om alla lödningar i den sedan har bilen rullat många tusen mil efter det.

Det kan alltså vara värt att löda om ECU:n, om du inte gör det själv så finns det säkert någon gammal TV reparatör som kan hjälpa dig med det.
Skriv svar