Sida 2 av 2

Re: Stag 48710-20310

Postat: tor 26 okt 2017, 23:18:11
av MadMed
Bult beställd. 213:-

Re: Stag 48710-20310

Postat: fre 27 okt 2017, 08:07:09
av Bempa
MadMed skrev: fre 20 okt 2017, 19:53:32 Så, då var allt lossat. Gick relativt smidigt.
Men att få bort den inte bulten är ju omöjligt utan att ta bort tanken som sagt.
Hur tänkte man där på Toyota? Hade ju bara varit att vända bulten och ha muttern på andra sidan i stället.
Får se vad vi hittar på i morgon.
Den frågan ställde jag till Toyota för många år sedan en gång när jag höll på med en Carina E, Va samma visa där. Fick till svar att det va gjort så så det inte skulle kunna ramla den under färd om nu muttern skulle lossna.

Men om jag kommer ihåg rätt så släppte jag aldrig tanken utan jag släppte hela bakvagnsbryggan (har för mig att det 4st skruv upp i ramen, 2 på vardera sida) sedan bröt jag ned den tillräckligt med ett spätt medans alla länkarmar och allting satt kvar. Så gick det att ta ur och i den bulten

Re: Stag 48710-20310

Postat: fre 27 okt 2017, 10:09:17
av Glenn
Om det är det som är anledningen kunde man väl satt på en kronmutter och en sprint istället ? ..som man brukar göra på andra muttrar i hjulupphängningen..

Nä, japanen som kom på det där lär aldrig få nåt julkort av mej i alla fall :P

Re: Stag 48710-20310

Postat: fre 27 okt 2017, 10:19:24
av Bempa
Glenn skrev: fre 27 okt 2017, 10:09:17 Om det är det som är anledningen kunde man väl satt på en kronmutter och en sprint istället ? ..som man brukar göra på andra muttrar i hjulupphängningen..

Nä, japanen som kom på det där lär aldrig få nåt julkort av mej i alla fall :P
Håller med till fullo :thumbup: Men det va iallafall svaret jag fick av Toyota Sweden, sen om det verkligen var anledningen eller något han bara sa för att ge mig ett svar lär jag aldrig få reda på