Avensis T27 DRL och bakljus automatik.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Avensis T27 DRL och bakljus automatik.

Inlägg av cheetah1 »

Var ute och körde lite idag och kunde konstatera att de flesta nya bilar faktiskt har bakljuset tänt, med varselljus fram. Verkar som att det är standard på nytt nu då?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Avensis T27 DRL och bakljus automatik.

Inlägg av Glenn »

Ja, jag har läst att lagen ska ändras, så nya bilar måste ha bakljuset tänt, men när någon bad mej om en referens var det fanemej omöjligt att hitta.

men jag VET att jag läst det, trorligen i en biltidning, gissningsvis teknikens världs pappersupplaga då vi prenumererar på den på jobbet.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Avensis T27 DRL och bakljus automatik.

Inlägg av PierreW »

Glenn skrev: tis 07 nov 2017, 08:48:35 Ja, jag har läst att lagen ska ändras, så nya bilar måste ha bakljuset tänt, men när någon bad mej om en referens var det fanemej omöjligt att hitta.

men jag VET att jag läst det, trorligen i en biltidning, gissningsvis teknikens världs pappersupplaga då vi prenumererar på den på jobbet.
Jag har läst nått sånt också, men jag vet iaf att det ska bli lag på att bakljusen ska tändas automatiskt på alla nya bilar, typ vid regn osv.
Halvljuset går däremot bara igång vid ett visst mörker.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Avensis T27 DRL och bakljus automatik.

Inlägg av Bempa »

PierreW skrev: ons 08 nov 2017, 06:26:24
Glenn skrev: tis 07 nov 2017, 08:48:35 Ja, jag har läst att lagen ska ändras, så nya bilar måste ha bakljuset tänt, men när någon bad mej om en referens var det fanemej omöjligt att hitta.

men jag VET att jag läst det, trorligen i en biltidning, gissningsvis teknikens världs pappersupplaga då vi prenumererar på den på jobbet.
Jag har läst nått sånt också, men jag vet iaf att det ska bli lag på att bakljusen ska tändas automatiskt på alla nya bilar, typ vid regn osv.
Halvljuset går däremot bara igång vid ett visst mörker.
Inte en minut försent :thumbup:
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Skriv svar