rätt lack corolla gti 89??

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
cale
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 12 jul 2009, 21:55:37
Bilmodell: supra turbo
Årsmodell: 89
PostOrt: ängelholm

rätt lack corolla gti 89??

Inlägg av cale »

tjena
håller på att fixa corollan och färgkoden är 204, bra, åker till mekonomen och hittar multonas 0835 som ska vara toyota 204. lackar det jag ska och när jag ska polera upp det så är där duktigt kraftigare metallic i den nya lacken. alltså nästan mer pearl metallic effekt.. blir skitsne på det var fan ska man hitta den rätta färgen då?
tacksam för tips mvh
autronic sm4, borg warner s372 säger allt =)
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: rätt lack corolla gti 89??

Inlägg av Jonex »

Just det där med sprayfärg och metallic är känsligt.
Skakar man burken för lite, ja då ligger det mesta av metallicen i botten på burken , skakar man mycket så blir det metallic.
Men det där är ju även beroende på hur noga den sprayfärgen är tillverkad, misstänker att toyotas egen sprayburk matchar din bil bättre, dock blir det billigare att lämna in ex. en framskärm på lackfirman än att spruta den med toyotas färg.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
cale
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 12 jul 2009, 21:55:37
Bilmodell: supra turbo
Årsmodell: 89
PostOrt: ängelholm

Re: rätt lack corolla gti 89??

Inlägg av cale »

jepp tyvärr är det väl så :evil:
lackade med vanlig blank svart istället och det blev kanon bra, så meningslöst lite metallic i denna lacken ändå så hade varit bättre dom bara lacka den helt svart från början
autronic sm4, borg warner s372 säger allt =)
Skriv svar