Öppna bakluckan?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Ored
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 14 jul 2012, 21:24:09
Bilmodell: Toyota Auris
Årsmodell: 2014
PostOrt: Uppsala

Öppna bakluckan?

Inlägg av Ored »

Hej,

Har en Toyota Auris från 2008 med start/stopp system dvs man startar bilen med en knapp istället för med nyckel. Bilen har nu fått ett helt urladdat batteri. Hur kommer jag in i bakluckan där jag har batteriladdaren liggandes? Det finns ju ingen nyckelcylinder på bakluckan och när jag öppnar förardörren med nyckelstumpen som finns i fjärren så öppnas inte heller bakluckan.

/Ored
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Öppna bakluckan?

Inlägg av Glenn »

låna annan batteriladdare eller startkablar till annan bil så du får ström nog att använda centrallåset ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Öppna bakluckan?

Inlägg av Dale »

Går det inte att fälla ryggstöden bak?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Öppna bakluckan?

Inlägg av cheetah1 »

På min Subaru som inte kunde fälla ryggstöden fanns det ett litet dolt nödöppningslås där man kunde stoppa in nyckeln. Dock är jag rätt säker på att baksätena ska gå att fälla på en Auris?
Ored
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 14 jul 2012, 21:24:09
Bilmodell: Toyota Auris
Årsmodell: 2014
PostOrt: Uppsala

Re: Öppna bakluckan?

Inlägg av Ored »

Tack för tipsen. Men finns det inget sätt att öppna bakluckan manuellt? Problemet är löst för denna gång. Först provade jag med startkablar men utan att det hjälpte. Lånade sedan en ctek laddare tills den var laddad upp till startkraft dvs siffra 4. Då startade motorn utan problem men med texten Check Engine. Laddade då upp batteriet fullt till siffran 7 och nu fungerar bilen helt perfekt igen.

/Ored
Ored
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 14 jul 2012, 21:24:09
Bilmodell: Toyota Auris
Årsmodell: 2014
PostOrt: Uppsala

Re: Öppna bakluckan?

Inlägg av Ored »

Glömde skriva att min Ctek batteriladdare låg vid reservhjulet så att fälla fram baksätena hade kanske inte hjälpt.

/Ored
Skriv svar