Stötdämpare Fram Camry SV21 ???

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Sharkfood
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 17 mar 2017, 21:33:30
Bilmodell: Camry SV21
Årsmodell: 1987
PostOrt: Linköping

Stötdämpare Fram Camry SV21 ???

Inlägg av Sharkfood »

Hej.
Jag är ägare till en Camry Sedan 87B, samma som 88 - 91. Det börjar bli RIKTIGT kinkigt att få tag i delar till denna! Min har stått i garage varje vinter avställd sedan jag köpte den 1990. Den är helt rostfri och i mycket gott skick. Nu har jag plockat isär fjäderben och fjädrar fram och tänkte mig byta stötdämpare på den samtidigt som en fjäder behövde bytas. Men där tog det TVÄR STOPP! Jag beställde stötdämpare men det går tydligen inte att byta bara stötdämparen då det är insatsdämpare och då måste hela paketet bytas. Är det någon här som fått tag i några dämpare till dessa Camrys?
Det tar ordentligt emot att ge upp bilen nu när jag äntligen fått den att klara sig till veteran.

Onlinebutikerna ger tomma löften om att grejorna ska passa när dom egentligen INTE gör det.

Det som återstår är att köpa några fjäderben med dämpare på en skrot. Men att köpa gamla dämpare är som att kasta kniv i gummibåt.

Med Vänliga Hälsningar

Sharkfood
Användarens profilbild
Swecap
Pay User
Inlägg: 531
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sweden

Re: Stötdämpare Fram Camry SV21 ???

Inlägg av Swecap »

Nu va de inte igår man bytte dämpade på en sådan, men hittar något i minnet att de va lite olika om man bytte kompletta ben eller bara dämpare. Beroende på tillverkare och om det gick att byta.

Letade lite å hittade att jag mindes rätt = nöjd.
Bilagor
20170327_130027.jpg
20170327_130027.jpg (298.27 KiB) Visad 1142 gånger
Corona RT40 -66
Skriv svar