Carina E -93 Air Bag lampa / död varvräknare

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Peter Hj
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 30 mar 2016, 10:15:26
Bilmodell: Carina CS
Årsmodell: 1993
PostOrt: Gråbo

Carina E -93 Air Bag lampa / död varvräknare

Inlägg av Peter Hj »

Min Carina E -93 har fått problem med varvräknaren som har hostat till lite då och då men som det ser ut nu ligger slickad mot noll pinnen i botten....
Är det i mätaren eller är det ngn givare i m-rummet som kan vara glapp i...var den nu sitter...i fördelaren?? har ngn erfarenhet av detta... är det
ena vanligare än det andra.

Fråga två....har sett i forumet att pre-95 det sitter mekaniska AirBag i bilarna, som är utrustade med dom....innebär det att man inte har ngn varnings lampa i
instrumentet.... Då jag letat fel på varvräknaren har jag haft loss instrumentet och när jag kollade om det funkade efter montering fanns ingen lampa för airbag.

Jag kan inte komma ihåg att jag haft eller inte haft lampan....snacka om alsheimer light.....

Hoppas på er mer brighta grabbar :ugeek:


Peter
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: Carina E -93 Air Bag lampa / död varvräknare

Inlägg av fredrik mkIII »

Det brukar vara instrumentet som givit upp. En rejäl donk uppifrån brukar hjälpa mot detta problem.

Det finns ingen lampa nej. Airbagen är helt mekanisk.
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Skriv svar