I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
starlet87
Inlägg: 42
Blev medlem: lör 01 aug 2015, 19:01:03
Bilmodell: starlet
Årsmodell: 87
PostOrt: kolsva

I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Inlägg av starlet87 »

Ett kopplingsbyte ska ske på min toyota corolla 98a. Men vilken sats väljer man?
Söker man på skruvat eller liknande sidor så kommer det upp flera olika med olika dimensioner.
Hur får jag reda på att det är just den som jag har under huven? Motorkoden är 4A-FE.
Den lokala toyotaverkstaden var inte vidare behjälplig när jag kontaktade dom. De var villiga
att hjälpa om jag lämnade in bilen hos dom men arbetet gör jag själv.
Tacksam för svar!
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Inlägg av kribbe »

Vet inte om det hjälper men när jag köper grejor på bl.a skruvat.se och där är mycket att välja på så brukar jag gå in på autoexperten eller nån av de andras hemsidor för att få upp rätt mått. Fungerar ibland
starlet87
Inlägg: 42
Blev medlem: lör 01 aug 2015, 19:01:03
Bilmodell: starlet
Årsmodell: 87
PostOrt: kolsva

Re: I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Inlägg av starlet87 »

Jag har redan provat det tyvärr. Både mekonomen, autoexperten och mister-auto rekommenderar flera olika. Jag är lite osäker om det är flera dimensioner som kan passa men jag har aldrig stött på det här problemet förut.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Inlägg av cheetah1 »

Slå en pling till Toyota och höra kanske?
starlet87
Inlägg: 42
Blev medlem: lör 01 aug 2015, 19:01:03
Bilmodell: starlet
Årsmodell: 87
PostOrt: kolsva

Re: I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Inlägg av starlet87 »

Skickade ett meddelande till "generalagenten" nyss. Känns lite fult av verkstaden att neka mig informationen. Det är ju trots allt en auktoriserad toyota-verkstad.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Inlägg av cheetah1 »

Jaha oj, så långt läste jag inte.. Ja, det låter jävligt illa faktiskt.
Galaga
Inlägg: 51
Blev medlem: tor 25 nov 2010, 21:31:40
Bilmodell: Corolla E12
Årsmodell: 2005
PostOrt: Järfälla
Land (Country): Sverige

Re: I behov av guidning i reservdelsdjungeln!

Inlägg av Galaga »

Det finns http://www.getekatalog.se/ där kan man söka på bilmodell och se specifika reservdels nummer för olika reservdelar och reservdelstorget.se där man kan söka på åf om man har reservdelsnummer.

Vilken modell har du? Kanske är det olika satser för olika bilmodell typ till Corolla Sedan, Corolla Compact kombi-sedan, Corolla Kombi mfl
Skriv svar