Koppla in fjärrlås celica -95

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Killawife
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 09 sep 2016, 21:09:32
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Vimmerby
Ort: Vimmerby

Koppla in fjärrlås celica -95

Inlägg av Killawife »

Jag har kopplat in ett fjärrlås på min gt-4 och det fungerar väldigt bra. Dock vill jag att blinkersen ska blinka när man låser och låser upp och det finns då tåtar till detta på larmet. Jag har nu letat efter nånstans att koppla in dom i två kvällar men inget funkar så jag hoppas att nån kan hjälpa mig. Först tänkte jag att enklast måste ju vara att koppla det till nödblinkersen men det gick inte. Tydligen ger den inte 12v signal ut när den blinkar utan endast 6v. Mycket skumt. Så då tänkte jag att jag kunde koppla den på blinkerssignalen bakom instrumentet. Jag lokaliserade dessa och provade men får inte blinkersen att blinka vid låsning. Troligen finns ingen koppling mellan dessa och själva blinkersen. Jag kollade då på att koppla bakom själva reläet men det är ju rent överjävligt att komma åt där bakom så vet nån vilka kablar jag ska koppla in mig på? Jag har två tåtar så jag kan koppla en till 12+ vänster och en 12+ höger blinkers.

Jag har faktiskt kollat elschemat men hitintills har inte nån färg stämt så jag vågar inte lita på det. Kollade även lite guider som jag googlade fram men just denna inkoppling verkat de missat.