Död radio, instrumentbelysning och bakrutetorkare Camry -88

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Daggens
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 11:13:07
Bilmodell: Toyota Camry Touring
Årsmodell: 1988
PostOrt: Lönashult

Död radio, instrumentbelysning och bakrutetorkare Camry -88

Inlägg av Daggens »

Har precis förvärvat denna skönhet :D Tyvärr funkar inte radion och inte heller belysningen till instrumentpanelen. Dessutom fungerar inte bakrutetorkaren. Var ska man börja någonstans? Det viktigaste är att jag får igång belysningen till instrumentpanelen först, sedan radion och minst viktigt är bakrutetorkaren... Har kolla säkringarna i motorrummet och de verkar vara hela alla.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Död radio, instrumentbelysning och bakrutetorkare Camry

Inlägg av Glenn »

har ingen efarenhet av den camryn, men saknas instrumentbelysning oavsett hur du ställer ljusomkopplaren ? ofta så måste du manuellt tända lysena för att instrumentbelysningen ska hoppa igång.

bakrutetorkaren skulle jag försökt mäta bak vid motorn om den får ström, isåfall är det nog motorn som är paj, annars får man leta bland elen..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Daggens
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 11:13:07
Bilmodell: Toyota Camry Touring
Årsmodell: 1988
PostOrt: Lönashult

Re: Död radio, instrumentbelysning och bakrutetorkare Camry

Inlägg av Daggens »

Tack för svaret!

Jag har provat det som du säger, att sätta på lysena för så var det på corollan jag hade också.
Funderar på om stereon och panelen kan ha samband med varann?

Tänkte på det nu, kan det vara dimmern bara som är trasig tro?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Död radio, instrumentbelysning och bakrutetorkare Camry

Inlägg av cheetah1 »

Du har även säkringar inne i kupén, vid vänster knä tror jag. Vet inte om det sitter nån huvudsäkring där dock, för det känns inte som att dom tre grejerna borde gå på samma säkring. Brukar finnas en som heter Dome som har rätt mycket bråte under sig, men jag hade ju gissat på att både stereo och torkare är på egna säkringar...
Användarens profilbild
Daggens
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 11:13:07
Bilmodell: Toyota Camry Touring
Årsmodell: 1988
PostOrt: Lönashult

Re: Död radio, instrumentbelysning och bakrutetorkare Camry

Inlägg av Daggens »

Jo, jag kollade de säkringarna också och de verkade också vara hela allihopa...
Så det är nog tyvärr inte det.... hur går man vidare?
Skriv svar