Ohm-mäta O2 sensor - vilka stift 1ZZ-FE

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Speedo
Inlägg: 366
Blev medlem: tis 01 sep 2009, 21:12:45
Bilmodell: Avensis Touring
Årsmodell: 2002
PostOrt: Umeå

Ohm-mäta O2 sensor - vilka stift 1ZZ-FE

Inlägg av Speedo »

Håller på att felsöka ett P0155 fel på min Avensis -02 och vill testmäta lambdasonden så att jag kan verifiera att jag hittat rätt och att den verkligen är trasig innan jag köper en ny.

Färgerna stämmer inte med det andra jag hittar på nätet, men är det de två SVARTA kablarna som är till förvärmningen, och skall mäta nånstans runt 15 ohm?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Ohm-mäta O2 sensor - vilka stift 1ZZ-FE

Inlägg av cheetah1 »

Mm, jag är rätt säker på att det är dom två som är av samma färg som är till värmen. Exakt vilket värde den ska ha vet jag inte, men du kan ju mäta dom andra också och jämföra.
Speedo
Inlägg: 366
Blev medlem: tis 01 sep 2009, 21:12:45
Bilmodell: Avensis Touring
Årsmodell: 2002
PostOrt: Umeå

Re: Ohm-mäta O2 sensor - vilka stift 1ZZ-FE

Inlägg av Speedo »

Tack...

Jo, det är samma som jag kommit fram till efter googlande. Måste vara dom svarta. Och i dem har jag avbrott, i min vänstra O2 sensor, så det stämmer ju med felkoden då.

Ny sensor på ingående...
Skriv svar