tips på lite bättre kraftigare stötdämpare fram rav4.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
KJ80
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 22 aug 2015, 16:25:08
Bilmodell: Rav4 D4D
Årsmodell: 2007
PostOrt: 66050

tips på lite bättre kraftigare stötdämpare fram rav4.

Inlägg av KJ80 »

Tjena, hade bilen på 10500mil service för ett tag sen där dom sa att jag har läckage på ena stötdämpare fram. Tänkte höra om lite tips på vad jag ska köpa mig för några nya? Vill ha lite bättre komfort och framförallt lite mer hållbara än original och har tänkt byta ut hela fjäder benen med allt i fram. Har kollat runt lite och läst lite om t.ex Monroes quick strut där allt redan är monterat o klart alltså bara byta ut hela fjäderbenet o slippa krångel med att pressa ihop fjädrar o skit. Ska göra bytet själv o har gjort d tidigare dock på en passat 4motion då jag fick slita med att pressa fjädrarna själv vilket var lite nojigt.
Jag skulle vilja ha lite tips på några någorlunda billiga och bra märken. Funderar mest nu på kyb men vette fan. Om jag ska köpa lösa delar så funderar jag på bilsteinfjädrar och kybdämpare. Kommer att handla från eBay då det är betydligt billigare o smidigt med leverans till dörren. Bilen ska inte sänkas nåt men skulle gärna vilja höja den lite men då drar det iväg pengamässigt. Vill gärna ha lite tips på nån som kör med andra dämpare än original och vilka dämpare som kanske kan ge en lite mindre störig bil men ändå bra väghållning. Väghållningen på bilen är bra som den är men tycker den är lite stötig. Bränn på med tips på bra grejer. Tack på förhand o ursäkta det långa inlägget.