TPMS-lampa och besiktning.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jas74
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 04 jun 2015, 16:39:56
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2013
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige

TPMS-lampa och besiktning.

Inlägg av jas74 »

Hej.

Nu tröttnade jag på TPMS-lampan i bilen så jag öppnade upp instrumentpanelen och satte en bit eltejp för lampan, blev jättenöjd, men sedan dök tanken upp.... Vad säger bilprovningen om det?
Får man dölja varningslampan med tejp eller måste den synas vid besiktning?
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: TPMS-lampa och besiktning.

Inlägg av PierreW »

Den lyser på min Tundra och har gjort det dom ggr jag besiktat, aldrig nån kommentar om den.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
jas74
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 04 jun 2015, 16:39:56
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2013
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: TPMS-lampa och besiktning.

Inlägg av jas74 »

Jo, jag vet att den faktiskt får lysa på besiktning.
Men min fundering är mer att får man dölja varningslampan med en bit tejp eller måste alla varningslampor synas på besiktning?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: TPMS-lampa och besiktning.

Inlägg av Glenn »

om det inte är en lampa dom kolalr får du nog göra vad fan du vill med den, jag skulle dock ha plockat ur den istället (om det nu inte är fastlödna LED eller nåt)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar