När jag jobbade med flyg så hade vi särskilda klämskarvar som man klämde om kabeln som en vanlig kabelsko, sen var dom vaselinfyllda, och ovanpå det var det dessutom krympplast runt om som man värmde ihop. Godkände för flygplan, så dom borde även vara godkända i bilar, tycker jag.. Lödning är inte alltid att rekommendera, lödstället blir hårt, så det finns risk att skarven kan vibrera av. Generellt sett inte godkänt i flyg. Finns även liknande skarvarar som löder ihop skarven när man värmer, men det är som sagt var inte alltid bättre.
Angående sockerbitar; jag skarvade kablarna på en lambdasond på mammas gamla 2001 Avensis med en sockerbit. Höll tills bilen skrotades typ 7000 mil senare.
Byta H7-anslutningssladd Corolla 2003
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 401
- Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
- Bilmodell: Opel Astra
- Årsmodell: 2002
- PostOrt: Enköping
- Land (Country): Sverige
Re: Byta H7-anslutningssladd Corolla 2003
Finns det någon annan typ av "strömtjuv" att köpa färdig, som är bättre än den nämnda?