Toyota Celica 84 bränslepump

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Fridde
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 02 aug 2016, 15:15:01
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1984
PostOrt: Järfälla

Toyota Celica 84 bränslepump

Inlägg av Fridde »

Hej
Någon här kanske kan hjälpa mig med detta problem. Jag har en Toyota Celica 84 2,0 XT (RA61, 21R-C) och den vill inte starta längre.
Efter lite felsökning så är jag nästan säker på att det är membranet i pumpen, och där är mitt problem nu att den verkar inte gå att renovera och jag hittar ingen ny eller gammal man kan köpa.
Jag har kollat med Toyota och dom får själva inte fram någon pump, letat på ett antal sidor och ingen har rätt modell. Dom som mot förmodan har rätt så finns den ej i lager.
Så det jag undrar är om någon här har något tips vart jag kan leta efter en ny/gammal pump så jag kan få igång den igen. Tack i förhand // Fridde