Kvalitetsgaranti och stereobyte

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ecce
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 21 jun 2016, 11:40:26
Årsmodell: 0
PostOrt: Söderköping

Kvalitetsgaranti och stereobyte

Inlägg av ecce »

Jag har en avensis som har kvalitetsgaranti fram till 2020. Stereon lämnar en del att önska, kan man byta ut den hos t.ex. MDS eller liknande utan att sabba kvalitetsgarantin? Frågade på Toyota men dom var osäkra och svarade mest att "det är väl dumt att riskera garantin".

Nån som vet?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Kvalitetsgaranti och stereobyte

Inlägg av cheetah1 »

Stereo eller multimediasystem är inte med i vad TKG täcker, och "enda" kravet är att den servas och repareras på auktoriserad verkstad enligt plan, så såvida du inte sabbar nåt som påverkar något annat har jag svårt att tänka mig att det skulle påverka. För säkerhets skull, ring nån som vet, förslagsvis Europeiska motor.
Skriv svar