Strålkastarinsats till Avensis -08 - pirat?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mageds
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 02 jun 2014, 20:03:49
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008
PostOrt: Västerås

Strålkastarinsats till Avensis -08 - pirat?

Inlägg av mageds »

Behöver byta ut höger strålkastarinsats. På bildelsfirmor kan man hitta nya för 1298:-, medan exemplar från skrotade bilar som gått 15 000 mil kan kosta mer än så? Okulärt går det inte att se någon skillnad, förutom att den som gått 15 000 mil förstås har yttre slitage. Är det någon som vet om de som säljs som nya är "pirat" med sämre kvalitet?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Strålkastarinsats till Avensis -08 - pirat?

Inlägg av Glenn »

Det varierar nog, men när jag köpte en ny "pirat" strålkastare till min pappas fiat (för en bråkdel av var original kostade) så var den IDENTISK med originalet, alltså varenda gjutmärke i plasten var identiskt, det känns som att dom var tillverkade vid samma produktionslina och sen fått olika kartonger.

Ibland säljer man väl iofs grejer som inte riktigt uppfyller tillverkarnas krav som "piratdelar" också.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
mageds
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 02 jun 2014, 20:03:49
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008
PostOrt: Västerås

Re: Strålkastarinsats till Avensis -08 - pirat?

Inlägg av mageds »

Tack för svar. Jag kör nog på "pirat" och hoppas att halvljusreflektorn håller ett antal år framåt, det är den som tappat stinget på originalstrålkastaren.
Skriv svar