Koppla ur värmepaket Carina E

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Broccoli
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 01 jun 2016, 22:58:36
Bilmodell: Carina E
Årsmodell: 1995
PostOrt: Gävle
Land (Country): Sverige

Koppla ur värmepaket Carina E

Inlägg av Broccoli »

Har ett läckande värmepaket i min carina -95 :thumbdown: . Ska bytas inom snar framtid, men vill använda bilen innan och tänkte koppla ihop slangarna in till värmepkt.
Undrar om någon vet dimension på slangarna, (innermått)?? Så jag kan ordna med lämplig rörbit.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Koppla ur värmepaket Carina E

Inlägg av Dale »

Räcker det inte med att stänga kranen? Om inte kanske den är som på min ena Carina att den läcker in lite så man får haka av vajern i motorutrymmet. Kranen sitter mot torpedväggen.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Broccoli
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 01 jun 2016, 22:58:36
Bilmodell: Carina E
Årsmodell: 1995
PostOrt: Gävle
Land (Country): Sverige

Re: Koppla ur värmepaket Carina E

Inlägg av Broccoli »

Dale skrev:Räcker det inte med att stänga kranen? Om inte kanske den är som på min ena Carina att den läcker in lite så man får haka av vajern i motorutrymmet. Kranen sitter mot torpedväggen.
Kranen läckte nog lite, och tänkte inte på att koppla bort vajern. Men kopplade ur värmepaketet i alla fall. Då bilen känns som den gjort sitt så får den rulla nån månad till i sommar då den åtminstone är besiktad nästan ett år till.

Fick ett nytt problem idag, ännu ett läckage men på avgasröret. Gammal svetsning av tidigare ägare som läcker, på flexröret. Antar jag att det är, är som en kapsel,ser inte flätan...suck.

Köpte denna bil utan att kolla igenom den riktigt och de får man tillbaka nu. Bilen är nog lagad på allra billigaste sätten, inget har fått kosta något om man kan laga med svetsen, silvertejp eller ståltråd. Visst gamla bilar men..
Broccoli
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 01 jun 2016, 22:58:36
Bilmodell: Carina E
Årsmodell: 1995
PostOrt: Gävle
Land (Country): Sverige

Re: Koppla ur värmepaket Carina E

Inlägg av Broccoli »

Någon som vet om det finns nån passande fläta som man kan dra på med klämmor på detta avgasrör?
Eller är det svetsa på en fläta som gäller, om inte röret byts helt?
Galaga
Inlägg: 51
Blev medlem: tor 25 nov 2010, 21:31:40
Bilmodell: Corolla E12
Årsmodell: 2005
PostOrt: Järfälla
Land (Country): Sverige

Re: Koppla ur värmepaket Carina E

Inlägg av Galaga »

Kan rekomendera http://www.avgassystemet.se/ bra företag som kan avgassystem och finns i Vallentuna
Skriv svar