service aut låda avensis 09-

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jarit
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 22 maj 2016, 17:31:49
Bilmodell: auris hsd
Årsmodell: 2014
PostOrt: märsta

service aut låda avensis 09-

Inlägg av jarit »

är det någon vet som hur och när man ska göra service på automatlådan till en avensis -10 2,2 d4d och vad det kostar ca,
toyota sa till mig att det inte behövs göra någon service på aut lådan och jag tycker det låter konstigt bilen har gått 27000 mil nu tackar på förhand :shock: :shock:
jarit
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 22 maj 2016, 17:31:49
Bilmodell: auris hsd
Årsmodell: 2014
PostOrt: märsta

Re: service aut låda avensis 09-

Inlägg av jarit »

jarit skrev:är det någon vet som hur och när man ska göra service på automatlådan till en avensis -10 2,2 d4d och vad det kostar ca,
toyota sa till mig att det inte behövs göra någon service på aut lådan och jag tycker det låter konstigt bilen har gått 27000 mil nu tackar på förhand :shock: :shock:
nu har jag bytt oljan i lådan det kom ca 1,5 liter när man tog bort pluggen och sen fyllde jag på lika mycket gjorde det tre gånger och körde ca 100mil mellan byten sen tog jag bort en slang vid oljekylaren och tömde ca 1 liter åt gången och fyllde på lika mycket det gjorde jag 7 gånger så nu är den spolad också och går lite mjukare i lådan , jag köpte 20 liter på swedol okq8 automatlådeolja för ca 1200kr efter åkte jag till en verkstad som fick kolla upp nivån så att den blev rätt och det gick i ca 0,3dl till i lådan :) :)
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: service aut låda avensis 09-

Inlägg av Dale »

Tack för du skrev hur du gjorde så vi andra ovetande vet. :thumbup:
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar