Hjälp: Toyota Starlet 1988 temp & tank mätare slog i taket

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
sigvaldjonsson
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 04 maj 2016, 10:22:54
Bilmodell: toyota starlet
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huskvarna
Land (Country): Sweden

Hjälp: Toyota Starlet 1988 temp & tank mätare slog i taket

Inlägg av sigvaldjonsson »

Hej
Jag har en Toyota starlet 1988 där helt plötsligt temperaturmätare och tankmätare slog i taket
när jag satt och körde på motorvägen men kylarvätskan tycktes hålla normal temp och tanken är bara halv tank

igår kollade jag alla säkringar som visade sig vara hela , även den som styr förbrukningsmätare osv (när jag drog ut den sjönk tankmätare
och mätare för kylvärmevatten till botten, och när jag satte i den steg dom till max igen

även i motorrum säkringar o dyl ser hela ut

I morse Idag onsdag 4 maj så vägrade den starta , men när jag snappsat 2 gånger med bensin
i förgasaren gick den mkt segt igång, först lät det som på bara en burk , men så småningom igång fullt ut , det går att köra , men vet inte hur det går när den får stå ett längre tag

hjälp ....... vad kan det vara som ev kortsluter eller är fel ?

MVH

sänd mig gärna mail den som ev vet sigvald.jonsson@live.se