Måste detta åtgärdas?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
no-one-else
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 18:53:56
Bilmodell: Auris 1,2T
Årsmodell: 2017
PostOrt: Karlstad

Måste detta åtgärdas?

Inlägg av no-one-else »

Såg att något i gummi eller något annat mjukt material mitt på drivaxeln, typ en liten "klump" vänster fram håller på att lossna. https://www.bildelsbasen.se/img/a/a/a/7 ... ivaxel.jpg
Borde ha varit så när jag besiktade för typ 1½ månad sedan. Är det något jag behöver fixa eller kvittar det? Verkar som det är ett mjukare material som håller på lossna från "klumpen" i metall som sitter under detta. Bilen är en Corolla 2003. Tog kort på det men det går ju inte att bifoga här lärde jag mig nu. Hoppas jag får hänvisa till länken iaf.
no-one-else
Inlägg: 63
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 18:53:56
Bilmodell: Auris 1,2T
Årsmodell: 2017
PostOrt: Karlstad

Re: Måste detta åtgärdas?

Inlägg av no-one-else »

Då ingen svarat mig kommer här svaret från mig, då jag kollat på annat håll. Gummibiten sitter där för att stabilisera drivaxeln. Om den lossnar är det inget som behöver/måste bytas, säger flera oberoende av varandra. Den finns att köpa i Japan och kostar enl Toyota 800 spänn!! Då har ni lärt er något nytt ikväll :D
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Måste detta åtgärdas?

Inlägg av cheetah1 »

Well.. tack.. :lol:
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1620
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Måste detta åtgärdas?

Inlägg av Neblade »

Stabilisera hur då? :?
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skriv svar