Länkarm bak

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Esox79
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 30 mar 2016, 20:58:44
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 6
PostOrt: Karlsborg

Länkarm bak

Inlägg av Esox79 »

Hej
Jag har en Avensis 06:a kombi som frugan var inne och besiktigade idag, nu är det så att bilen fick en 2:a på länkarm bak.
Jag har googlat men kan inte hitta några nätbutiker som som säljer bakre länkarmen.

Vet någon vart man kan få tag i eller hur dom ser ut? Den rätta benämningen är kanske inte "länkarm bak" utan något annat?

Mvh Mattias
tobo
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Länkarm bak

Inlägg av tobo »

Så här verkar bakvagnen se ut (se sprängskissen där). ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-AVENSI ... SwYshUaKgW
Frågan är om det är den nedre eller övre länkarmen/bärarmen som fått anmärkning..?
Esox79
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 30 mar 2016, 20:58:44
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 6
PostOrt: Karlsborg

Re: Länkarm bak

Inlägg av Esox79 »

Kanon, ska titta lite närmare på detta
Hur ställer sig bilbesiktningen om man svetsar lite själv om det skulle vara den undre?
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Länkarm bak

Inlägg av Prankster »

Jag gissar på att det är den nedre. Inte helt jätte ovanligt tyvärr. Jag skulle höra med närmsta toyota o höra med dom garanti/goodwill. Har för mig att det finns lite goodwill på dom där. Åtminstone att dom tar material alt. jobbet lite beroende på hur gammal bilen är. Kan va värt o höra med dom iaf!
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Länkarm bak

Inlägg av Glenn »

Esox79 skrev:Kanon, ska titta lite närmare på detta
Hur ställer sig bilbesiktningen om man svetsar lite själv om det skulle vara den undre?
Det ska gå om man gör det bra, man bör nog använda kraftig plåt och se till att det blir stabilt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar