Skyddslist utsida dörr Avensis -99

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
SvEsson
Inlägg: 75
Blev medlem: lör 16 feb 2013, 19:15:36
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 1998

Skyddslist utsida dörr Avensis -99

Inlägg av SvEsson »

Hej :)
Ändarna på skydds-gummilisten utanpå dörrsidan har en tendens att vika ut sig i kyla och hindra dörröppning :twisted:
Löstes med spontan radikal kirurgi, dvs jag sågade bort ca 5 cm av ändarna som stack ut. :mrgreen:

Nya kostar minst 3.000:- på Toyota, vilket jag inte vill lägga ned bara för utseendets skull.
Gäller alltså en Avensis -99 som nu gått 20.000 mil.
NÅNSTANS har jag sett att en biltillbehörsfirma hade liknande lister. Kan ev skarva ihop om de är för korta.

Nån som har nån ide' :?:
Annars får jag väl måla på ett svart streck eller ta bort dom och klara mig utan. Då får jag ju en MODERN design :thumbup: Men det kanske är hål under listen..