Toyota Starlet DX -87 går dåligt

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ploppe
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 02 sep 2014, 11:32:19
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 87
PostOrt: Edsbyn

Toyota Starlet DX -87 går dåligt

Inlägg av ploppe »

Hej! Har en starlet som börjat gå jättedåligt. Den är klen och låter som den inte går på alla cylindrarna. Nya stift och tändkablar och gnista har jag. Stiften blir väldigt sotiga. Tycker bränsleförbrukningen blivit hög. Tidigare i vintras bytte jag termostat och luftade kylsystemet, då tempmätaren inte gick upp och det var dålig värme i kupén. Det blev bättre efter bytet. Nu är har det blivit samma visa igen med att tempmätaren inte går upp. Kan det vara nåt med automatchoken, att den fastnat på nå vis? Var sitter den isåfall på denna bil?
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: Toyota Starlet DX -87 går dåligt

Inlägg av Pipedreams »

Det första man kollar på de där är att alla vakumslangar på förgasaren är hela och sitter som de ska. Det är ett helt gäng slangar för att styra den som tänkt
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
ploppe
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 02 sep 2014, 11:32:19
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 87
PostOrt: Edsbyn

Re: Toyota Starlet DX -87 går dåligt *Fixat*

Inlägg av ploppe »

Min pärla går som ett spjut igen. Bytte alla vacuumslangarna och fördelarlocket. Sen monterade jag en originaltermostat. Tempmätaren går nu upp till mitten. Men tomgången blir väldigt låg när motorn är genomvarm, precis på gränsen att den vill lägga av. Men det går väl att justera nånstans :D
Skriv svar