[Celica ST182] Torkareproblem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ifconfig
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 26 mar 2015, 08:54:09
Bilmodell: 4runner
Årsmodell: 1994
PostOrt: Hörby
Ort: Skåne

[Celica ST182] Torkareproblem

Inlägg av ifconfig »

Hej,

Jag har precis köpt min första ST182, har haft ST162or tidigare.

Spolaren till vindrutan och bakrutan fungerar inte men torkarna fungerar som de ska fram, bak flyttade den sig bara en liten bit.
Plockade av spolaretanken idag och tvångsmatade pumparna med 12V och då fungerar de men inte när de är inkopplade till bilens elsystem.

Finns det några vanliga fel som drabbar spolningen?
Finns det något relä eller säkring som bara går till pumparna men inte torkarna fram?
Kan det vara något på rattstangen och elektroniken där?

Tacksam för hjälp!

Mvh Magnus
Toyota 4runner -94 | Toyota Celica GTi -90
ifconfig
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 26 mar 2015, 08:54:09
Bilmodell: 4runner
Årsmodell: 1994
PostOrt: Hörby
Ort: Skåne

Re: [Celica ST182] Torkareproblem *LÖST*

Inlägg av ifconfig »

ifconfig skrev:Hej,

Jag har precis köpt min första ST182, har haft ST162or tidigare.

Spolaren till vindrutan och bakrutan fungerar inte men torkarna fungerar som de ska fram, bak flyttade den sig bara en liten bit.
Plockade av spolaretanken idag och tvångsmatade pumparna med 12V och då fungerar de men inte när de är inkopplade till bilens elsystem.

Finns det några vanliga fel som drabbar spolningen?
Finns det något relä eller säkring som bara går till pumparna men inte torkarna fram?
Kan det vara något på rattstangen och elektroniken där?

Tacksam för hjälp!

Mvh Magnus
Det fungerar nu. Jag vet inte om det var för att jag var där och rotade eller av någon annan anledning.

Mvh Magnus
Toyota 4runner -94 | Toyota Celica GTi -90
Skriv svar