Toyota Avensis 00. Motorlampa lyser efter tvätt

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
9simpen
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 29 dec 2015, 21:13:30
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: 64543

Toyota Avensis 00. Motorlampa lyser efter tvätt

Inlägg av 9simpen »

Trög som jag är fick jag för mig att spola av motorutrymmet på bilen när jag tvättade den i förrgår. Kom på att det kanske inte var så smart och hade bilen inomhus hela natten på jobbet så det skulle torka. Trodde att det var lugnt när jag körde hem igår men imorse när jag åkte till jobbet började Motorlampa att lysa. Antar att det har ett samband med tvätten men det är ju inte säkert. Var åtta minusgrader imorse så tänker att någon elektronik kanske frusit sönder eller bara inte funkar som den ska på grund av is. Bilen går bra och tänkte åka till bilprovningen så dom får läsa felkod imorgon. Min fråga är egentligen om det är någon speciell del som är extra utsatt och skulle kunna vara drabbad av min tröghet eller om det kan vara vad fan som helst? Får ju kanske svar imorgon om inte annat. Jobbar natt imorgon med och tänkte låta bilen stå inne då så får se om den "lagar sig själv". Vad skulle ni ha gjort? Någon som har några tips?//eran nyaste medlem
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4784
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Avensis 00. Motorlampa lyser efter tvätt

Inlägg av Glenn »

jag skulle ha avvaktat lite just efterssom det uppkom i samband med motortvätt, det låter ju verkligen som att det kommit in fukt nånstans.

vet du om du råkade köra högtryck direkt mot nåt kontaktstycke eller box ? då skulle jag kollat där först.

Kan du läsa av felkoder så kan ju det ge en hint också, lyser motorlampan har du garanterat en felkod.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar