Olika kylare till Avensis 1999 2.0L?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Dunderkrut
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 27 dec 2013, 12:32:18
Årsmodell: 0
PostOrt: Hudiksvall

Olika kylare till Avensis 1999 2.0L?

Inlägg av Dunderkrut »

Har en Avensis 1999 2.0L som behöver en ny kylare, är det någon skillnad på kylare beroende på om man har AC eller inte? På ex. Mekonomen finns det två olika, en för manuell växellåda och en för automatlåda + AC. Andra butiker skiljer bara på om man har AC eller inte, men kanske menar samma som hos Mekonomen?

Funderar på denna: http://www.ebay.co.uk/itm/360401790422

Enligt Google Translate ska den fungera på bilar med manuell växellåda och med/utan AC :? Min fråga är kort och gott om kylaren i länken ovan fungerar till min Avensis 1999 2.0L med AC?

Tack på förhand.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Olika kylare till Avensis 1999 2.0L?

Inlägg av cheetah1 »

Frågan är hur kondensorn är fäst. Den för bil med automat skulle kunna ha nån slags inbyggd kylslinga eller specialfäste för en kylslinga på nåt vis, men AC:n är nog bara ett eventuellt fäste som skiljer. I allra värsta fall kan du 1. skicka tillbaka den eller 2. fästa kondensorn i kylaren med buntband mellan fenorna. Det bör gå att lossa och komma åt att titta om det ser rätt ut innan du tappar ur glykolen, tycker jag.
Skriv svar