Celica st205 - Motorn dör tvärt efter ~20 sekunder

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica st205 - Motorn dör tvärt efter ~20 sekunder

Inlägg av Glenn »

väldigt svårt att se vad målet med övningen var på bilden tycker jag, det ser ju ut som det är två lagningar ? fast tittar man på hur det ska se ut så verkar det inte finnas nåt där, mycket skumt.

Dessutom är det ju hålmonterat, hur kunde ledningsbanan paja där ? med SMD kunde man ju tänkt sej att nån råkat få ett tracelift när man skulle byta en komponent.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
GT4-R
Inlägg: 445
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 19:41:47
Bilmodell: ST205 Avensis 2,4.Nya audiq3
Årsmodell: 0
PostOrt: Gävle Gräddö
Land (Country): Håkan

Re: Celica st205 - Motorn dör tvärt efter ~20 sekunder

Inlägg av GT4-R »

Hette han inte Börje och bodde i Märsta?
Kört: Impreza 2009, C 4 2011, Avensis 2,4 kombi executiv svart skinn:)
ST205, GT4-R, Aygo 2009, Auris 2008, Prius 2011.
Avensis 10a Prenium olivgrön 2,0


Kör nu q3 2019 och nu en corolla 1999 1.3 Golf sportcombi dsg 2016
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Celica st205 - Motorn dör tvärt efter ~20 sekunder

Inlägg av nikwal »

äre kondingen som läckt? Säkert nån low esr variant ,vanligt problem på vissa lexusar i den där åldern har jag hört. Hade det varit värme som skadat ledarn så lär ju man ha sett det mycket tydligt. mja alltså en naj funkar ju men jag hade skrapat rent fram till hålet och förankrat den där osv.. Tändpulsgivaren är väl lite misstänkt kanske också?, värt att ha i bakhuvet iaf..
E85 wants to be free!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Celica st205 - Motorn dör tvärt efter ~20 sekunder

Inlägg av Fnys »

GT4-R skrev:Hette han inte Börje och bodde i Märsta?
Finns en tidigare ägare som heter Roland...
nikwal skrev:äre kondingen som läckt? Säkert nån low esr variant ,vanligt problem på vissa lexusar i den där åldern har jag hört. Hade det varit värme som skadat ledarn så lär ju man ha sett det mycket tydligt. mja alltså en naj funkar ju men jag hade skrapat rent fram till hålet och förankrat den där osv.. Tändpulsgivaren är väl lite misstänkt kanske också?, värt att ha i bakhuvet iaf..
Tack för tipsen.

Har fått (eller lånat? Personen som skickat den vägrar säga vad han ska ha i betalt för den :P) en ECU med samma artikelnummer och ska prova den, se om problemet kvarstår. Återkommer...
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Celica st205 - Motorn dör tvärt efter ~20 sekunder

Inlägg av Fnys »

Har sprayat på 4 jordpunkter i motorutrymmet med kontaktspray samt fick även ett tips från Pipedreams som tipsade om att den stora, gråa kontakten i säkringsboxen, motorutrymme kan bråka ibland på olika sätt så jag sprayade även lite försiktigt på stiften i den också, även om allting såg jättefint ut:

Bild

Har varit ute och kört en hel del och än så länge så har motorn inte dött en enda gång. Hoppas att felet äntligen har hittats nu! :?
Återkommer om felet återkommer...

Tack, allihopa för alla tips och hjälp som jag fått!
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar