Satt och tänkte på detta precis.
Original på MR2:an så går där 2 vakuumslangar till dumpventilen. En längst "upp" och en under den fast med en lite plastgrej (backventil??) Den undre går från en T koppling från den andra vacuum ledningen.
Så frågan är egentligen vad den andra vakuumslangen gör för nytta. På eftermarknads bl.a så är där ju oftast bara ett vakuumuttag.
Tänkte på detta just för att den undre på min om jag mins rätt är pluggad. Fördelar/nackdelar med detta?
Vad för funktion har vacuumslangarna på Dumpventilen på MR2
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.