Reparation/renovering av differential Supra MK3?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
micjac
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:16:33
Bilmodell: Auris Touring Sports Hybrid
Årsmodell: 2014
PostOrt: Mantorp
Land (Country): Sverige

Reparation/renovering av differential Supra MK3?

Inlägg av micjac »

Hej
Har tyvärr råkat ut för problem med oljud i differentialen efter för låg oljenivå. Bilen är en MK3-92 automat.
Går det att reparera eller renovera dessa och i så fall har ni tips på någon som kan det, gärna i Östergötland eller dess närhet. Har kollat på skroten men inte kunnat hitta någon begagnad. Så det återstår väl bara att försöka att fixa den, men det känns alldeles för komplicerat för mig att ge mig på, så därför sökes tips på någon som kan detta. Det är ju så typiskt nu när man skulle sälja bilen för att köpa en annan bil :(
Alla tips/idéer om begagnade eller någon som kan fixa detta mottages. Har hört med några bilverkstäder, men ingen vill åta sig detta. Men om jag däremot hittar en begagnad så kan dom byta den :-|
Med vänlig hälsning
Micke
Toyota Auris Touring Sports Hybrid -14
Toyota Yaris Style 1.33 -15

Toyota Supra 3.0 Turbo Targa automat -92