Diffbroms LSD

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jo R
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 18 apr 2009, 09:26:10
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 98
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige

Diffbroms LSD

Inlägg av Jo R »

Hej
Har en -99 mr2 med 3 sgte motor och 153 E låda med LSD; "ombyggd fordon" enligt SFRO. Fyllde i LSD olja och fick den genom SFRO för några år sedan. Nu efter endast säg 50 mil börjar diffen bromsa/hugga i skarpa kurvor, rondeller tex och däcken tar stryk.
År det fel på diffen och kan den i så fall plockas ut; kör inte så hårt att jag behöver diff? Någon som vet någon som kan LSD?
Hälsningar/Jo R
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Diffbroms LSD

Inlägg av Glenn »

Vilken typ av LSD har du ? vissa måste ha speciell olja, vissa får absolut inte ha sådan olja nämligen.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Jo R
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 18 apr 2009, 09:26:10
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 98
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige

Re: Diffbroms LSD

Inlägg av Jo R »

Hej

Ja du, enda jag vet eller har läst på nätet är att det inte är en "riktig LSD" vad nu det innebär. Tror LSD var extrautrustning i början, men sen standard i slutet på 90-talet. Vet du hur man hittar svartet på din fråga?

Hälsningar/Jo R
PS Lie fel vad jag skrev: "behöver inte diff". Skulle naturligtvis vara diffbroms. DS
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Diffbroms LSD

Inlägg av Glenn »

Mjä, kan finnas nån typskylt som berättar det om den satt där original, annars blir det kanske svårt.

Skulle gärna vilja veta vad det är för typ av LSD i min St202 också..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Jo R
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 18 apr 2009, 09:26:10
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 98
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige

Re: Diffbroms LSD

Inlägg av Jo R »

Hej

Skall kolla på en annan 153:a jag har om det finns märkskylt, men tror inte det. Vad använder du för olja?
vet du om det går att plocka ur "bromsdelarna"?

/Jo
Skriv svar