Tim pris på verkstan

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

Tim pris på verkstan

Inlägg av Eke »

Nån som vet vad de tar i tim på en auktoriserad Toyota verkstad?
På min faktura ja fick stod bara arbetskostnad men inte nån tid.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Tim pris på verkstan

Inlägg av cheetah1 »

Utan att säkert veta tror jag att verkstäderna ur konkurrenshänseende måste ha rätt att sätta egna priser, däremot tror jag dom har ett system med fasta arbetstider för olika moment.

De flesta verkstäderna idag tar någonstans mellan 800-1000 kronor i timmen, efter min erfarenhet.
Nutrition
Inlägg: 116
Blev medlem: sön 06 dec 2009, 16:42:16
Årsmodell: 0

Re: Tim pris på verkstan

Inlägg av Nutrition »

Det geografiska läget spelar in, ex. i/runt Sthlm är en timdebitering runt 2000:- inget ovanligt idag även om det är generellt och ingen specifik uppgift för Toyota. Sen finns det alltid kampanjer/variationer på det hela med paketpriser, ex. service eller komponentbyten med montering som ex. koppling, kamrem, däck etc. där timdebiteringen inte alltid är statisk.

Däremot tror jag inte att en kundmottagare har några problem att svara för vilken tid som gäller för enstaka arbeten om kunden frågar.
Started out with nothing and I still got most of it left

NCP21L TS -01
KE30 -77
Skriv svar